ΕΠΙΣΚΕΠΤΕΣ ΜΟΥ

Σάββατο 20 Νοεμβρίου 2010

ΕΞΑΙΡΕΤΙΚΟ ΠΑΡΘΕΝΟ ΕΛΑΙΟΛΑΔΟ..ΤΟ ΦΑΡΜΑΚΟ




Χτές το πρωϊ ,ένας καλός φίλος μου έφερε φρέσκο λάδι απ τις ελιές του στη χαλκίδα. Χάρηκα σαν να μου είχε χαρίσει κάτι πολύτιμο, κι αυτό γιατι το λάδι είναι ένα παρεξηγημένο απόλυτο φάρμακο..
Το ελαιόλαδο έχει παυσίπονες και αντιφλεγμονώδεις δράσεις.
Οι ευεργετικές αυτές δράσεις του ελαιόλαδου οφείλονται σε μια νέα ουσία που μόλις πρόσφατα ανακαλύφθηκε και η οποία ονομάστηκε
ΟΛΕΟ-ΚΑΝΘΑΛΗ.
Το φρέσκο έξτρα παρθένο ελαιόλαδο
είναι πλουσιότερο σε ολεο-κανθάλη.
Η δράση της είναι ανάλογη με αυτή άλλων γνωστών αναλγητικών φαρμάκων όπως η ....ΙΒΟΥΠΡΟΦΕΝΗ.
Είναι πιθανόν ότι οι ωφέλιμες για την υγεία επιδράσεις της Μεσογειακής δίαιτας, οφείλονται στο ελαιόλαδο.
Οι αντιφλεγμονώδεις δράσεις της               
ολεο-κανθάλης, είναι δυνατόν να συμβάλλουν στην προστασία από:
·     Τα Καρδιαγγειακα Νοσηματα,
·     Απο Τον Καρκινο Και
·     Τη Νοσο Του Αλτσχαϊμερ.


Η ανακάλυψη της ολεοκανθάλης έγινε από Αυστραλούς ερευνητές.
Η ανακάλυψη ήταν τυχαία. Ένας από τους ερευνητές είχε διαπιστώσει ότι όταν γευόταν διάφορα τοπικά ελαιόλαδα στην Ιταλία,
ο πόνος που είχε στο φάρυγγα του,
μειωνόταν με τον ίδιο τρόπο όπως όταν έπινε το αναλγητικό φάρμακο ιβουπροφένη.
Στη συνέχεια άρχισαν εργαστηριακές έρευνες και κλινικές δοκιμές που έδειξαν ότι
η ολεοκανθάλη ΚΑΤΑΣΤΕΛΛΕΙ τη δράση των ενζύμων της ΚΥΚΛΟΞΥΓΕΝΑΣΗΣ (COX-1 και COX-2).
Τα ένζυμα αυτά είναι στον οργανισμό μέρος των μηχανισμών της φλεγμονής Και Δημιουργούν Πόνο Λόγω Παραγωγής Προσταγλανδινών.
Οι προσταγλανδίνες ερεθίζουν τις καταλήξεις των νεύρων προκαλώντας έτσι πόνο.
Η ΑΣΠΙΡΙΝΗ, η ιβουπροφένη και άλλα μη στεροειδή αντιφλεγμονώδη φάρμακα
 Δρουν Με Τον Ίδιο Τρόπο.
Ενώ η δράση της ολεοκανθάλης είναι ανάλογη με αυτή της ιβουπροφένης, χρειάζονται πολύ μεγαλύτερες ποσότητες ελαιόλαδου για να επιτευχθεί μια ισοδύναμη δράση.



Συγκεκριμένα 50 Γραμμάρια Ελαιόλαδου περιέχουν ολεοκανθάλη που πετυχαίνει το 10% της δόσης ιβουπροφένης που καταστέλλει τον πόνο σε ένα ενήλικα.
Αυτό σημαίνει ότι για να μειωθεί ουσιαστικά ο πόνος, χρειάζεται η πρόσληψη μεγάλων ποσοτήτων ελαιόλαδου γεγονός το οποίο δεν είναι εφικτό.
Ας μην ξεχνούμε ότι το ελαιόλαδο παρά το γεγονός ότι είναι πλούσιο σε ακόρεστα λιπαρά οξέα ευεργετικά για την υγεία, είναι παράλληλα πολύ πλούσιο σε θερμίδες.

Όμως επισημαίνουν οι ερευνητές,
Η Μεσογειακη Διαιτα Προσφεροντας Καθημερινα Στον Οργανισμο Διαμεσου Του Ελαιολαδου,
Μικρες Ποσοτητες Της Αντιφλεγμονωδους Ουσιας Ολεοκανθαλης, Μπορει Να Συμβαλλει Στην Καταστολη Της Χρονιας Φλεγμονης.
Είναι γνωστό Ότι Η Χρόνια Φλεγμονή αποτελεί μέρος των παθολογικών μηχανισμών που εμπλέκονται
·   Στην αθηρωμάτωση,
·   Τη στένωση και απόφραξη καρδιακών στεφανιαίων αρτηριών,
·   Στα εγκεφαλικά επεισόδια,
·   Στη γένεση αποφρακτικών θρόμβων,
·   Στον καρκίνο και
·   Στη νόσο του Αλτσχάϊμερ.

Υπάρχουν ορισμένες ποικιλίες ελιών που είναι πλουσιότερες από άλλες σε ολεοκανθάλη.
Επίσης
Οι Φρέσκες Ελιές Και Το Φρέσκο Έξτρα Παρθένο Ελαιόλαδο

που μόλις έχει παραχθεί, έχουν ψηλότερες συγκεντρώσεις ολεοκανθάλης.
Πιστεύουμε ότι  η νέα αυτή ανακάλυψη έχει μεγάλη σημασία στην ανθρώπινη διατροφή.
Βλέπουμε για μια ακόμη φορά ότι ορισμένα τρόφιμα μπορεί να αποτελούν φάρμακα για την πρόληψη και αντιμετώπιση σοβαρών ασθενειών που μαστίζουν σήμερα την ανθρωπότητα.
Στην περίπτωση των ελιών και του ελαιόλαδου, ίσως να καταστεί δυνατή η παραγωγή ποικιλιών που να είναι πλουσιότερες σε ολεοκανθάλη.
Η κατανάλωση ελιών, ελαιόλαδου από τις ποικιλίες αυτές θα μπορούσε να έχει σημαντικές θετικές επιδράσεις στην ανθρώπινη υγεία.



Βιβλιογραφία:
Phytochemistry: Ibuprofen-like activity in extra-virgin olive oil,  Nature 2005;437,45-46, doi:10.1038/437045a, 1 Σεπτεμβρίου 2005.


Παρασκευή 19 Νοεμβρίου 2010

Τελικά δεν έχουμε χάσει την ελπίδα..


Τη στιγμή που τα περισσότερα παιδιά ασχολούνται με ανόητες ιστορίες τεράτων και κινουμένων σχεδίων, τρώνε υπερβολικά αλατισμένα σνακ, και τρελλαίνονται απ την ανυπαρξία ενδιαφερόντων, ωρισμένα μας εντυπωσιάζουν με τις ικανότητές τους. Είναι θέμα γονιδίων ή μήπως προσοχής και ενδιαφέροντος των κηδεμόνων; Ας προσέξουν λίγο αυτοί που έχουν ή που θα αποκτήσουν σύντομα παιδιά..

Πέμπτη 18 Νοεμβρίου 2010

Αναζητήσεις..



Η ματιά της απόλυτης Αγάπης

Η απολύτρωση ενέχει φόβο..
φόβο-σεβασμό γι’ Αυτόν
που καταδέχεται να αγαπά μανικά και να σώζει,
ένα αβυσσαλέα φίλαυτο όν,
εμένα, εσένα.

Το δείγμα γραφής φάνηκε στη δίκη
Την ώρα που ο Πέτρος τον αρνήθηκε με όρκο για τρίτη φορά
Τότε Εκείνος
στράφηκε και τον κοίταξε
με τη ματιά της απόλυτης Αγάπης
κι ο Πέτρος κράτησε
κι έκλαψε πικρά.



Κι ύστερα λέμε πως δεν μας αγαπά ο Χριστός

Στη μοναξιά της προσευχής
Kοιτάς μπροστά, παρά τα χίλια δυο εμπόδια του νου
Που σχηματίζουν αλληλουχίες μέθης
σκέψεις απλές μα και πολύπλοκες
Κλαις με λυγμούς καθαρτικά
δάκρυα καρδιακής χαράς
αρκεί να μπορείς να την αντέξεις

Κι ύστερα λέμε πως δεν μας αγαπά ο Χριστός.

Τρίτη 16 Νοεμβρίου 2010

The Three Tenors - 1994 - O' sole mio


Απαντώ στον καλό μου φίλο, που με ρώτησε αν και οι..μεγαλύτεροι στην ηλικία, μπορούν να έχουν ευεργετικές επιδράσεις στην ψυχική τους υγεία, ακούγοντας μουσική.
Και βέβαια μπορούν, φίλε μου.
Κάθε είδος μουσικής , δημιουργεί μικρή ή μεγάλη εκκριση σεροτονίνης, και στη συνέχεια ενδορφινών, που ασκούν ευεργετική δράση,κατ αρχάς στο κεντρικό μας νευρικό σύστημα
και στην συνέχεια σε κάθε ομάδα οστών ή μυών που δίνει σήμα στο εγκεφαλικό στέλεχος οτι πονά...

Ακούστε και ξανακούστε αυτή τη μοναδική εμφάνιση των τριών μεγαλύτερων τενόρων του 20ου αιώνα και..θα δείτε..

Κυριακή 14 Νοεμβρίου 2010

Mozart para Bebês - Flute Quartet (1st Mov Theme With Variations k466) 5/9

Αραγε..έχουμε σκεφθεί πόσο βοηθά το παιδί μας η σωστή μουσική; Πόσο το ευχαριστεί να ακούει ήρεμες φωνές, χωρίς ένταση και θυμό; Δοκιμάστε να του προσφέρετε λίγη χαρά κάπως διαφορετική απ ο,τι μέχρι σήμερα γνωρίζατε..

Εμείς και η Εκκλησία..



διδασκαλία τς κκλησίας δέν προλθε πό στοχασμούς σπουδαίων νδρν περί Θεο καί νθρώπου.
Προηγεται λλαμψη στή καρδιά το κηράτου φωτός τς θεογνωσίας, καί μετά τή διάνοιξη τν φθαλμν τς διανοίας ρχεται κατανόηση τν εαγγελικν κηρυγμάτων.
χουμε νά κάνουμε μέ μιά μπειρική πιστήμη. πως τονίζει γιος Γρηγόριος Θεολόγος:
έν μπορον λοι νά φιλοσοφον περί Θεο", λλά μόνο, "ο ξητασμένοι καί διαβεβηκότες ν θεωρίᾳ, καί πρό τούτων καί ψυχήν καί σμα κεκαθαρμένοι, καθαιρόμενοι, τό μετριώτατον", δηλαδή ο καθαροί στή ψυχή καί τό σμα τουλάχιστον καί σοι βρίσκονται στή διαδικασία ατς τς κάθαρσης.
σχύει τι καί σέ λες τίς πιστμες πού μελετον τό τετραδιάστατο χωροχρονικό συνεχές, τό λεγόμενο λικό κόσμο, καί τά φαινόμενά του.
γία Γραφή δέν εναι πλς τό βιβλίο τν βιβλίων φορτωμένο μέ να μαγικό λάθητο.
Εναι τό βασικό γχειρίδιο τς ατρικς πιστήμης.
Δέν χει λάθος σέ σες πληροφορίες χουν νά κάνουν μέ ατά πού πρέπει νά ξέρουμε γιά νά σωθομε. πως καί να σύγγραμμα ατρικς, μπορε νά χει λάθη ρθογραφικά σέ πληροφορίες περί γεωγραφίας, φυσικς, στρονομίας, παλαιοντολογίας κ.λ.π. Σέ ατές τίς περιπτώσεις κφράζει πλς τίς πόψεις τς ποχς το συγγραφέα. Δηλαδή γιος δέχεται τήν ποκάλυψη, βλέπει τά ρρητα ρήματα καί μετά προσπαθε, χρησιμοποιώντας τό μυαλό του καί τίς γνώσεις τς ποχς του, νά μιλήσει σέ τυφλούς γιά τό πράσινο, τό κόκκινο, τό κίτρινο.
Στήν οσία προσπαθε νά μς πε τι πάρχει δυνατότητα νά δομε· τι τό νά εμαστε τυφλοί δέν εναι φυσιολογικό, πως νομίζουμε, καί τι πάρχει μιά συγκεκριμμένη μέθοδος πού, ν τήν κολουθήσουμε, θά θεραπευτομε.
Γι’ ατό τά λόγια τς Γραφς καί τν γίων εναι ρήματα ζως αωνίου, κουβαλνε τή ζωή καί θεραπεύουν.
Ο γραφές λοιπόν μς μαθαίνουν λα ατά πού πρέπει νά ξέρουμε γιά νά σωθομε. Νά σωθομε χι σχατολογικά, νά πάρουμε δηλαδή τό εσιτήριο γιά τόν παράδεισο (θά γίνει σως κι’ ατό), λλά δ, στό νν αἰῶνα, σώζομαι, γίνομαι σωστός, γιής.
ν βρίσκομαι σέ λάθος κατάσταση, σέ λάθος κατεύθυνση, εμαι ρρωστος· θεραπεύομαι, βρίσκω τή σωστή κατεύθυνση, πανέρχομαι στή σωστή κατάσταση, περνάει κανείς πό τό θάνατο στή ζωή, γίνεται σκεος κλογς, βιώνει τήν νάσταση.
  Βασιλεία το Θεο δέν ναφέρεται μόνο στήν λλη ζωή.
Ατό τό πομόνωσαν στή Δύση τό Μεσαίωνα γιά νά χειραγωγον καί νά καταδυναστεύουν τούς νθρώπους. Τούς νδιέφερε νά γίνουν κράτος ν κράτει, πλς νά χουν καί νά σκον νθρώπινη δύναμη καί ξουσία· γι’ ατό χρειάζονταν χρήματα, πολλά χρήματα, συγχωροχάρτια.
"λθέτω Βασιλεία Σου". Τί ζητμε δηλαδή νά πεθάνουμε μιά ρα ρχύτερα;
Κύριος μς δίδαξε νά ζητμε νά μς δοθε νά βιώσουμε τή Βασιλεία τν Ορανν πό τό νν αἰῶνα. Εναι ντολή το Χριστο νά ζητμε καί νά παρακαλμε νά ζήσουμε τήν θέωση πό ατή μας τήν πίγεια ζωή.
ς διαβάσουμε τό ποστολικό νάγνωσμα τς κολουθίας το γάμου ς θεραπευτικό κειμένο γραμμένο πό κάποιο μπειρο γιατρό.
πό τούς δεκατέσσερις στίχους το ναγνώσματος ο δύο πρτοι πευθύνονται καί στούς δύο, ο πόμενοι τέσσερεις στή γυναίκα καί ο τελευταοι κτώ στόν νδρα. κε τέσσερις φορές ζητάει πό τόν νδρα νά γαπάει τή γυναίκα του καί μόλις στό τέλος το τελευταίου στίχου το ναγνώσματος, το Ε' κεφαλαίου πρός φεσίους πευθύνεται στή γυναίκα μέ τό τόσο γνωστό καί παρεξηγημένο
" δέ γυνή να φοβται τόν νδρα".
πό τόν νδρα ζητάει νά γαπάει τήν γυναίκα. Μετά τήν πτώση κυριαρχε φθορά καί θάνατος. Καταντήσαμε νά ζομε σάν τά ζα. Κυριαρχεται καί καταδυναστεύεται νθρωπος, εκόνα το Κυρίου, πό τά νστικτα. Στή φύση βλέπουμε τι τό θηλυκό χει μφυτη τήν γάπη καί τή στοργή.
Θεωρε ποστόλος δεδομένη τήν γάπη στή γυναίκα, δέν τς ζητ νά γαπάει τόν νδρα της.
Τήν προτρέπει νά τόν φοβται. Νά φοβται μήπως κενος κμεταλλευτε τήν γάπη της. Νά φοβται μήπως κείνη κμεταλλευτε τήν γάπη της· μήπως πό τήν πολλή της τήν γάπη φέρεται διάκριτα, μέ παρρησία, θελά της τόν προσβάλλει, γενικά περβάλλει καί σβήνει καί τή λίγη γάπη πού τυχόν χει ντρας της· "οδέν οτω διαλύειν γάπην ς παρρησία, πέφυκε, καί μσος ργάζεσθαι" (ΚΛΙΜΑΞ).
Πολύ βαρύτερη λοιπόν σθένεια το νδρα. Πολύ σχυρότερο τό φάρμακο πού το δίνει. γάπα, γάπα, γάπα, γάπα.
Κανονικά θά πρεπε νά ασθάνονται ο νδρες προσβεβλημένοι πό τό νάγνωσμα· δηλαδή τί, εναι πέτρες ψυχρές καί παγερές, δέν χουνε καθόλου γάπη; Διαβάζουμε μως τά κείμενα τς κκλησίας χωρίς νά γνωρίζουμε τίς προϋποθέσεις της καί τά παρεξηγομε.
Τά καταλαβαίνουμε κοινωνικά καί κε κριβς πού πάρχει τιμή μες βλέπουμε ποτίμηση. Πατάει τό πόδι λαφρόμυαλη, τρώει τή σφαλιάρα καί διαλύεται γάμος πρίν καλά καλά ρχίσει.
δέ γυνή να φοβται τόν νδρα. Χωρίς φιλαυτία, χι πρός διον τέλος, χι πό συμφέρον, γιά καλοπέραση, λλά μέ τήν γάπη πού "ο ζητε τά αυτς". Τέσσερα γάπα γιά τόν νδρα καί να φοβο γιά τή γυναίκα.
γάπη μετά φόβου καί, ταν ρθη μέ τό καλό γάπη πού ξω βάλλει τό φόβο, γάπη πού οδέποτε πίπτει, γάπα καί κνε ,τι θέλεις.