ΕΠΙΣΚΕΠΤΕΣ ΜΟΥ

Κυριακή 14 Νοεμβρίου 2010

Εμείς και η Εκκλησία..



διδασκαλία τς κκλησίας δέν προλθε πό στοχασμούς σπουδαίων νδρν περί Θεο καί νθρώπου.
Προηγεται λλαμψη στή καρδιά το κηράτου φωτός τς θεογνωσίας, καί μετά τή διάνοιξη τν φθαλμν τς διανοίας ρχεται κατανόηση τν εαγγελικν κηρυγμάτων.
χουμε νά κάνουμε μέ μιά μπειρική πιστήμη. πως τονίζει γιος Γρηγόριος Θεολόγος:
έν μπορον λοι νά φιλοσοφον περί Θεο", λλά μόνο, "ο ξητασμένοι καί διαβεβηκότες ν θεωρίᾳ, καί πρό τούτων καί ψυχήν καί σμα κεκαθαρμένοι, καθαιρόμενοι, τό μετριώτατον", δηλαδή ο καθαροί στή ψυχή καί τό σμα τουλάχιστον καί σοι βρίσκονται στή διαδικασία ατς τς κάθαρσης.
σχύει τι καί σέ λες τίς πιστμες πού μελετον τό τετραδιάστατο χωροχρονικό συνεχές, τό λεγόμενο λικό κόσμο, καί τά φαινόμενά του.
γία Γραφή δέν εναι πλς τό βιβλίο τν βιβλίων φορτωμένο μέ να μαγικό λάθητο.
Εναι τό βασικό γχειρίδιο τς ατρικς πιστήμης.
Δέν χει λάθος σέ σες πληροφορίες χουν νά κάνουν μέ ατά πού πρέπει νά ξέρουμε γιά νά σωθομε. πως καί να σύγγραμμα ατρικς, μπορε νά χει λάθη ρθογραφικά σέ πληροφορίες περί γεωγραφίας, φυσικς, στρονομίας, παλαιοντολογίας κ.λ.π. Σέ ατές τίς περιπτώσεις κφράζει πλς τίς πόψεις τς ποχς το συγγραφέα. Δηλαδή γιος δέχεται τήν ποκάλυψη, βλέπει τά ρρητα ρήματα καί μετά προσπαθε, χρησιμοποιώντας τό μυαλό του καί τίς γνώσεις τς ποχς του, νά μιλήσει σέ τυφλούς γιά τό πράσινο, τό κόκκινο, τό κίτρινο.
Στήν οσία προσπαθε νά μς πε τι πάρχει δυνατότητα νά δομε· τι τό νά εμαστε τυφλοί δέν εναι φυσιολογικό, πως νομίζουμε, καί τι πάρχει μιά συγκεκριμμένη μέθοδος πού, ν τήν κολουθήσουμε, θά θεραπευτομε.
Γι’ ατό τά λόγια τς Γραφς καί τν γίων εναι ρήματα ζως αωνίου, κουβαλνε τή ζωή καί θεραπεύουν.
Ο γραφές λοιπόν μς μαθαίνουν λα ατά πού πρέπει νά ξέρουμε γιά νά σωθομε. Νά σωθομε χι σχατολογικά, νά πάρουμε δηλαδή τό εσιτήριο γιά τόν παράδεισο (θά γίνει σως κι’ ατό), λλά δ, στό νν αἰῶνα, σώζομαι, γίνομαι σωστός, γιής.
ν βρίσκομαι σέ λάθος κατάσταση, σέ λάθος κατεύθυνση, εμαι ρρωστος· θεραπεύομαι, βρίσκω τή σωστή κατεύθυνση, πανέρχομαι στή σωστή κατάσταση, περνάει κανείς πό τό θάνατο στή ζωή, γίνεται σκεος κλογς, βιώνει τήν νάσταση.
  Βασιλεία το Θεο δέν ναφέρεται μόνο στήν λλη ζωή.
Ατό τό πομόνωσαν στή Δύση τό Μεσαίωνα γιά νά χειραγωγον καί νά καταδυναστεύουν τούς νθρώπους. Τούς νδιέφερε νά γίνουν κράτος ν κράτει, πλς νά χουν καί νά σκον νθρώπινη δύναμη καί ξουσία· γι’ ατό χρειάζονταν χρήματα, πολλά χρήματα, συγχωροχάρτια.
"λθέτω Βασιλεία Σου". Τί ζητμε δηλαδή νά πεθάνουμε μιά ρα ρχύτερα;
Κύριος μς δίδαξε νά ζητμε νά μς δοθε νά βιώσουμε τή Βασιλεία τν Ορανν πό τό νν αἰῶνα. Εναι ντολή το Χριστο νά ζητμε καί νά παρακαλμε νά ζήσουμε τήν θέωση πό ατή μας τήν πίγεια ζωή.
ς διαβάσουμε τό ποστολικό νάγνωσμα τς κολουθίας το γάμου ς θεραπευτικό κειμένο γραμμένο πό κάποιο μπειρο γιατρό.
πό τούς δεκατέσσερις στίχους το ναγνώσματος ο δύο πρτοι πευθύνονται καί στούς δύο, ο πόμενοι τέσσερεις στή γυναίκα καί ο τελευταοι κτώ στόν νδρα. κε τέσσερις φορές ζητάει πό τόν νδρα νά γαπάει τή γυναίκα του καί μόλις στό τέλος το τελευταίου στίχου το ναγνώσματος, το Ε' κεφαλαίου πρός φεσίους πευθύνεται στή γυναίκα μέ τό τόσο γνωστό καί παρεξηγημένο
" δέ γυνή να φοβται τόν νδρα".
πό τόν νδρα ζητάει νά γαπάει τήν γυναίκα. Μετά τήν πτώση κυριαρχε φθορά καί θάνατος. Καταντήσαμε νά ζομε σάν τά ζα. Κυριαρχεται καί καταδυναστεύεται νθρωπος, εκόνα το Κυρίου, πό τά νστικτα. Στή φύση βλέπουμε τι τό θηλυκό χει μφυτη τήν γάπη καί τή στοργή.
Θεωρε ποστόλος δεδομένη τήν γάπη στή γυναίκα, δέν τς ζητ νά γαπάει τόν νδρα της.
Τήν προτρέπει νά τόν φοβται. Νά φοβται μήπως κενος κμεταλλευτε τήν γάπη της. Νά φοβται μήπως κείνη κμεταλλευτε τήν γάπη της· μήπως πό τήν πολλή της τήν γάπη φέρεται διάκριτα, μέ παρρησία, θελά της τόν προσβάλλει, γενικά περβάλλει καί σβήνει καί τή λίγη γάπη πού τυχόν χει ντρας της· "οδέν οτω διαλύειν γάπην ς παρρησία, πέφυκε, καί μσος ργάζεσθαι" (ΚΛΙΜΑΞ).
Πολύ βαρύτερη λοιπόν σθένεια το νδρα. Πολύ σχυρότερο τό φάρμακο πού το δίνει. γάπα, γάπα, γάπα, γάπα.
Κανονικά θά πρεπε νά ασθάνονται ο νδρες προσβεβλημένοι πό τό νάγνωσμα· δηλαδή τί, εναι πέτρες ψυχρές καί παγερές, δέν χουνε καθόλου γάπη; Διαβάζουμε μως τά κείμενα τς κκλησίας χωρίς νά γνωρίζουμε τίς προϋποθέσεις της καί τά παρεξηγομε.
Τά καταλαβαίνουμε κοινωνικά καί κε κριβς πού πάρχει τιμή μες βλέπουμε ποτίμηση. Πατάει τό πόδι λαφρόμυαλη, τρώει τή σφαλιάρα καί διαλύεται γάμος πρίν καλά καλά ρχίσει.
δέ γυνή να φοβται τόν νδρα. Χωρίς φιλαυτία, χι πρός διον τέλος, χι πό συμφέρον, γιά καλοπέραση, λλά μέ τήν γάπη πού "ο ζητε τά αυτς". Τέσσερα γάπα γιά τόν νδρα καί να φοβο γιά τή γυναίκα.
γάπη μετά φόβου καί, ταν ρθη μέ τό καλό γάπη πού ξω βάλλει τό φόβο, γάπη πού οδέποτε πίπτει, γάπα καί κνε ,τι θέλεις.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου